vanzeelandnaarnewzealand.reismee.nl

Kia Ora

Dit is de begroeting van de Maori's en betekent zoiets als "een goede gezondheid toegewenst". Deze spreken we nu naar jullie uit als volgers van de blog.

Dag-1 en 0

De laatste maand heeft Mariëtte veel tijd doorgebracht om alles wat we nodig hebben uit te zoeken, te sorteren en in de juiste koffer te doen. Dat is een tijdrovende klus. We mogen 2 koffers van 30 kg meenemen, en 2 stuks handbagage van 7 kg. De verdeling blijkt een lastige opgave, aangezien we ook zonder koffers enkele dagen in Nieuw-Zeeland moeten kunnen leven. Het totale gewicht is geen enkel probleem, maar de handbagage is veel te zwaar. Uiteindelijk wordt het beter, maar weegt de handbagage nog te veel. We besluiten het er op te wagen, en riskeren het om op Schiphol alsnog bagage te moeten overhevelen.

We laten ons op maandag, heel ontspannen, door een taxi naar Schiphol rijden, en komen ruimschoots op tijd aan. De check-in verloopt vlot en de koffers worden zonder problemen geaccepteerd. Mariëtte heeft haar werk uitstekend volbracht. We gaan aan boord van een Boeing 777 van Emirates en vliegen in 6 uur naar Dubai. In Dubai zien we alleen de binnenkant van de luchthaven. Om van het ene vliegtuig naar het andere te komen moeten we veel lopen. De stappenteller is er blij mee! Met een Airbus A380-800 zetten we de reis voort.

Dag 1 en 2

De Airbus vliegt over de zuidpunt van India, vervolgens langs Indonesië, en over de zuidzijde van Australië naar Auckland op het Noordereiland van NZ. Daar komen we aan op woensdag 10 januari om 11 uur. We hebben in totaal 19.000 km afgelegd in 22 vlieguren.

Op de luchthaven passeren we 3x een douane. We moeten telkens onze paspoorten laten zien en enkele vragen beantwoorden. Maar er wordt niet gevraagd naar onze visa of naar de New Zealand Traveller Declaration. Blijkbaar zien ze ons wie we zijn: onschuldige pensionado, die in NZ hun geld komen uitgeven....Het verloopt dus soepel, en na een lokale simkaart aangekocht te hebben zoeken we een taxi om ons naar het hotel te brengen. We krijgen een chauffeur van Indiase komaf, die ons op de snelweg als een ware Max Verstappen en al slalommend in een recordtijd naar het VOCO Auckland City Centre Hotel brengt.

Het hotel is prima en na een verfrissende douche gaan we naar het Waterfront om iets te eten. We zijn duidelijk "over-dressed ", met onze lange broeken en lange mouwen bij 24 C! 's Avonds gaan we vroeg naar bed om het slaaptekort te compenseren en het12 uur tijdsverschil enigszins te overbruggen.

Vandaag gingen we in de juiste kleding naar een van de attracties van Auckland, de Sky Tower. Deze is vanuit onze kamer te zien, en nu willen we kijken hoe ons hotel er uit ziet vanuit de Sky Tower! Deze is net zo hoog als de Eiffeltoren, en vandaag is het uitzicht spectaculair. Daarna slenteren we door een deel van Auckland, o.a. door het Albert Park. Auckland heeft ruim 1,5 miljoen inwoners, ongeveer 30% van de totale bevolking van NZ. De stad is enorm gegroeid in de laatse 30 jaar, voornamelijk door de komst van emigranten uit Azië.

Morgen gaan we naar Pokeno, waar we de camper gaan ophalen.

Saskia

Fijn dat de heenreis goed verlopen is ! Succes morgen met het ophalen van jullie camper en het maken van de eerste kilometers ?

Jenny

Heel blij met dit mooie verhaal!
Dank je wel!
Hoop dat je je langzaam fitter voelt!
Het genieten kan beginnen!
Kus

Sebastiaan Kemerink

Fijn dat jullie een goede heenreis hebben gehad en alles voorspoedig is verlopen. Mooi uitzicht vanuit het hotel. Leuk dat jullie ook het uitzicht vanuit de toren gaan bekijken. Doe het maar lekker rustig aan. Veel plezier met de camper.
Liefs

Monique en Dries

Bedankt voor jullie verslag. Leuk te lezen dat jullie start zo goed was. Wij zullen jullie, eventueel met een atlas, volgen. Liefs vanuit Maarssen

Marie-José &Willem

Fijn dat de heenreis goed is gegaan?
Geniet van de reis met de camper, we volgen jullie !!